CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Чий е този свят, все пак?!

На чия страна е Бог? Разбира се, че на страната на жените! Това е особено видно например в Библията. Там изрично е указано какво точно трябва да правят мъжете. А ако някой от тях сгреши, Бог жестоко го наказва. Нерадостни и тежки са мъжките съдби в Библията. Адам е бил изгонен от рая без никаква вина, Аврам е трябвало да бъде готов да жертва първородния си син, Исак се труди десетки години, за да получи за жена любимата Рахил, а за страданията и изпитанията на Моисей, докато заведе народа в Обетованата земя, да не говорим. Така че – на чия страна е Бог?

Колкото повече съм жив на тоя свят, толкова повече се убеждавам, че той е създаден за жените. Драги събратя, обърнете се наоколо – какво ще видите? Навсякъде са разпънати огромни билбордове и рекламни плакати, които неистово крещят за това какво трябва да направи мъжът, за да ощастливи любимата жена. Магазините направо се кършат по рафтовете от огромното количество вещи, необходими за елементарен нормален живот на съвременната жена. А само се опитайте да намерите нещо модно и подходящо за мъже. Неизбежно е чувството, че моделиерите са заспали някъде в началото на миналия век и фантазиите им се простират единствено до това да променят цветовата гама на сакото или лекичко да закръглят ревера. Дизайнът на мъжките дрехи за работа се намира в неразбиваем стадий на развитие. А това чак е подозрително.

Да, и продавачите в секторите за мъжко облекло почти не ни обръщат внимание. В най-добрия случай махат с ръка и благоволяват да ни дадат да разгледаме. В дамския сектор обаче нещата са съвършено различни. Към потенциалната купувачка се стича мигом почти целият персонал. Тя бива обгрижвана и съветвана, че и увенчавана с награди и промоции. А мъжът в магазина има единственото преимущество да стане накрая носач на покупките.

Един мой познат, който достигна значителни успехи в бизнеса и забогатя, изведнъж се заинтересува живо от своя гардероб. Тогава той помоли съпругата си да му помогне в избора. Ако мислите, че тя се зарадва на тази чест, грешите. Независимо, че дълги години критикуваше своя съпруг за стила му и се сърдеше, когато той й отказваше да я придружи по магазините, молбата му направо я шокира. Първото, което й дойде наум, беше, че съпругът й си има любовница. След дълги кавги двамата все пак успяха да стигнат до съгласие и се отправиха на покупки. Какво беше удивлението на жената, когато тя забеляза не само оскъдицата, но и еднообразието на асортимента на мъжко облекло.

Но да оставим модата и да се пренесем в истинската империя на жените – домът. Възможно е моето мнение много да разсърди прекрасните дами, но аз смятам, че ако в дома на мъжете е отредено място, то то е малко и строго определено. Аз например след многогодишни упреци реших да взема участие в домашните дела. Това предизвика у женската половина на семейството бурен възсторг, а у сина ми провокира цинични забележки.

Жена ми ми показа как функционира цялото й царство и след извество време и със съответните усилия аз практически го овладях. Краят на идилията обаче беше бърз и печален. След няколко дни реших да се порадвам на семеен обяд и бях изключително разочарован от себе си. Работата е там, че аз така и не можех да се ориентирам в джунглата от продукти и съответните домакински съдове. Или пък намирах всичко на най-неочаквани места. А пакетчетата с пипер и дафинов лист така и останаха неразкрити до края. Обядът все пак се състоя, но аз бях много разстроен, което забеляза и съпругата ми. И какво беше удивлението ми, когато се изясни, че тя постоянно е пренареждала всичко “за по-голямо удобство”. След това не ми оставаше нищо друго, освен да развея белия флаг. За да замаскирам поражението си пред моя млад, но по-мъдър от мен, син, му предложих да ходим да пием по бира – по мъжки.

Що се отнася до другите аспекти на домакинството, тук аз непримиримо държа на тезата си, че тежкият и изнурителен домашен труд е мит от миналото. Та замислете се само – толкова ли е трудно да сложиш мръсното пране в пералнята и да натиснеш копчето? И о, чудо! Само след около час си свободен от това задължение и можеш да си четеш кримки или да си пиеш кафе, което, простете, също е за две минути работа – слагаш вода и кафе в машината, натискаш копчето и хоп – кафето е готово!

Ще кажете, че дрехите трябва да бъдат извадени и прострени – но и това става бързо – в края на краищата дрехите си съхнат сами. А вече има и сушилни. Домакинството е пълно с нови и нови предложения за улесняване на живота – миални машни, гладилни преси, вълшебни миксери… И тук си задавам един малък въпрос: кой, по дяволите, изобрети и пусна в производство всичките тези чудеса на техниката, които да облекчават жената?

Така че, скъпи приятели, не спирам да се надявам. И нека ме разберат правилно и нашите скъпи жени. Светът принадлежи на вас, скъпи наши спътнички! И това е добре. Значи Бог мисли малко и за нас…

Inform,вторник, 2 септември 2008